«Зустріч двох особистостей подібна контакту двох хімічних речовин: якщо є хоч найменша реакція, змінюються обидва елементи.» К.Г.Юнг

/Files/images/fe3bd920d2e9660906f2438006dc66d1.gif

«Індивідом - народжуються, особистістю - стають, індивідуальність – відстоюють.» А.Г.Асмолов

/Files/images/fe3bd920d2e9660906f2438006dc66d1.gif

Краще плакати у психолога, ніж сміятися у психіатра. (Невідомий)

/Files/images/fe3bd920d2e9660906f2438006dc66d1.gif

Практичний психолог

Вомішеску Катерина Іванівна

/Files/images/psihologichna_slujba/IMG_20191105_185044.jpg

/Files/images/105.gif

Мій головний принцип: бачити в кожному, хто прийшов до мого кабінету, особистість.

Напрями роботи практичного психолога в школі:

- психологічна підготовка до навчання у школі;

- адаптація дітей до умов перебування у закладі освіти

- організація роботи з "важкими дітьми";

- професійне самовизначення старшокласників;

- організація роботи з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями;

- сприяння психологічному здоров'ю дітей, підлітків, батьків та педагогів;

- попередження суїцидвльної поведінки дітей та підлітків, насильницьких дій у родині та закладі освіти;

-методична робота

Функції психолога в рамках впровадження інклюзивної освіти

- Участь у складі команди психолого-педагогічного супроводу;

- Психологічний супровід дитини з ООП;

- Надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;

- Проведення консультацій з батьками дитини ООП;

- Сприяння формуванню психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з ООП;

- Підготовка звіту про результати надання психологічних послуг дитині їз зазначенням динаміки її розвитку.

Бережливе і спокійне ставлення + професійний вплив = запорука успішного вирішення Ваших проблем та проблем Ваших дітей.

І дорослий і дитина – будь-яка людина потребує , щоб її зрозуміли, прийняли та підтримали. Кожний має можливість залишити в кабінеті психолога свої страхи, сумніви, невпевненість, «важкі почуття». Кожний може навчитися жити в більшій гармонії із собою та світом!

Пам'ятка для вчителів та батьків

Характеристика труднощів

Рекомендації

Повільність
(не встигає виконувати завдання, не одразу розуміє, повільно пише, читає)
Причиною може бути тип нервової системи. На уроках не підганяти, заздалегідь повідомляти запитання, повторювати завдання декілька разів, надавати додатковий час.
Батькам – рекомендується обстеження у психоневролога, додаткові розвивальні заняття пам'яті та уваги.
Погано вчиться
(труднощі у запам'ятовуванні, недостатній словниковий запас, несформованість навчальних навичок)
Причиною може бути педагогічна занедбаність, недоліки виховання або низький інтелектуальний рівень дитини.
Необхідні додаткові заняття. Бажано давати завдання зниженого рівня складності.
Підбадьорювати, відзначати навіть невеликий успіх.
Батькам – займатися розвитком дитини.
Часто хворіє
( а тому не засвоює матеріал, погано розуміє і запам'ятовує)
Причиною може бути порушення нервової системи. Вимоги до таких дітей треба знизити. Використовувати посильні індивідуальні завдання.
Батькам – консультування у лікарів-спеціалістів.
Труднощі у читанні і письмі
(поганий почерк, пропуски літер, недописування, заміна тощо)
Причина – недорозвиток мовлення.
Допомога логопеда. Підтримка, похвала учня.
Надмірна рухливість
(схильність до відволікання, труднощі у концентрації, імпульсивність, порушення дисципліни)
Причина – неправильний стиль виховання, емоційні порушення. Головне в роботі з ними – терпіння і наполегливість. Вчити доводити справу до кінця, давати невеликі завдання, здійснювати контроль, заохочувати бажану поведінку.
Батькам – зайняти дитину в спорті, гуртковій роботі.
Емоційні порушення
(тривожність, замкненість, боязкість, нерішучість, сором'язливість)
Доброзичливе ставлення, підтримка. Не викликати до дошки. Відповідь лише на невелику аудиторію. Підготовка рефератів. Підтримка активності й самостійності. Спілкування без залякування і покарань.
Батькам – консультація у фахівців.
Труднощі в контактах
(погані взаємини з однолітками або відторгненість у класі)
Допомогти стати потрібним і бажаним. Звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей. НА позакласних заходах давати можливість проявити себе.
Батькам – сприяти дружбі з іншими дітьми.
Агресивність, запальність, дратівливість
Виявити максимальну стриманість і терпимість. Необхідно стати “союзником” дитини, щоб спрямувати її активність у конструктивне русло. Тактовно вчити самоконтролю й стриманості.
Батькам – переглянути систему сімейного виховання, особливо сферу покарання. Давати щоденні установки на правильний тип поведінки, самоконтроль.
Демонстративність
(бажання бути в центрі уваги)
Надавати можливість висловлювати власну думку перед багатьма “глядачами”. Звертати увагу на позитивні дії. Зауваження – нейтральні, іноді тільки поглядом.
Батькам – крім виховання “Я” в дитини, звернути увагу на формування звичайних людських рис.
Інфантильність
(незрілість, “дитинність”
Виховувати самостійність, відповідальність.
Батькам – переглянути своє ставлення до дитини, як до маленької. Дитина має бути зрілою, відповідно до її віку.

/Files/images/18111813.gif

Зняття психоемоційного напруження

Вправа „ Джерело енергії ”.

Мета: розслаблення плечових і потиличних м΄язів. Нормалізує дихання, насичує мозок киснем, завдяки чому поліпшується слух, зір.

Зручно сидячи, покласти руки перед собою (на стіл або на коліна). Видихнути, голову повільно опустити, щоб підборіддя торкнулося грудей. Відчути, як розслабилися м΄язи потилиці, повністю розслабити плечі. Відтак повільно підвести голову і при цьому зробити вдих. Відкинути голову назад так, щоб грудна клітка розширилась і наповнилась повітрям. Тричі повторити вправу.

Вправа „Не все так просто”.

Мета: мобілізація уваги, мотивація до подолання труднощів, тренування координації рухів.

Правою рукою намалювати хрест. Лівою рікою намалювати коло. А тепер спробувати зробити це одночасно: правою рукою намалювати хрест, а лівою – коло. Можна однією долонею погладжувати коловими рухами живіт, а другою – торкатися голови і т.п.

Рекомендації батькам

Поради батькам активної дитини

1 . У своїх відносинах з дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її в кожному випадку , коли він цього заслужив , підкреслюйте навіть незначні успіхи . Пам’ятайте , що активні діти ігнорують догани та зауваження , але чутливі до найменшої похвали.
2 . Не вдавайтеся до фізичного покарання . Ваші стосунки з дитиною повинні грунтуватися на довірі , а не викликати страх. Дитина завжди повинна відчувати вашу допомогу і підтримку. Спільно вирішуйте труднощі, які виникають у дитини в процесі спілкування.
3 . Частіше говоріть «так» , уникайте слів « ні» і «не можна ».
4 . Доручіть дитині частину домашніх справ , які необхідно виконувати щодня ( ходити за хлібом , годувати собаку і т. д.) і ні в якому разі не виконуйте їх за нього .
5 . Заведіть щоденник самоконтролю і відзначайте в ньому разом з дитиною її успіхи вдома і в школі . Зразкові графи : виконання домашніх обов’язків , навчання в школі , виконання домашніх завдань.
6 . Введіть бальну або знакову систему винагороди ( можна кожен хороший вчинок відзначати зірочкою , а певну їх кількість винагороджувати іграшкою , солодощами або давно обіцяної поїздкою )
7 . Уникайте завищених або , навпаки , занижених вимог до дитини . Намагайтеся ставити перед ним завдання, що відповідають його здібностям.
8 . Визначте для дитини рамки поведінки – що можна і чого не можна. Вседозволеність однозначно не принесе ніякої користі. Незважаючи на наявність певних недоліків , гіперактивні діти повинні справлятися із звичайними для всіх підростаючих дітей проблемами. Ці діти не потребують того , щоб їх усували від вимог, які застосовуються до інших.
9 . Не нав’язуйте їй жорстких правил. Ваші вказівки повинні бути вказівками , а не наказами. Вимагайте виконання правил, що стосуються її безпеки і здоров’я, відносно інших не будьте настільки прискіпливі.
10 . Зухвала поведінка вашої дитини – це його спосіб привернути вашу увагу . Проводьте з ним більше часу : грайте , вчіть , як правильно спілкуватися з іншими людьми , як вести себе в громадських місцях , переходити вулицю та іншим соціальним навичкам .
11 . Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня. Прийом їжі , ігри, прогулянки , відхід до сну повинні відбуватися в один і той же час. Нагороджуйте дитини за його дотримання.
12 . Вдома слід створити для дитини спокійну обстановку. Ідеально було б надати йому окрему кімнату. У ній має бути мінімальна кількість предметів , які можуть відволікати , розсіювати його увагу. Колір шпалер повинен бути не яскравим , заспокійливим , перевага віддається блакитному кольору . Дуже добре організувати в його кімнаті спортивний куточок (з поперечиною для підтягування , гантелі для відповідного віку , еспандери , килимок та ін.)
13 . Якщо дитині важко вчитися , не вимагайте від нього високих оцінок з усіх предметів . Достатньо мати гарні оцінки по 2-3 основним.
14 . Створіть необхідні умови для роботи. У дитини повинен бути свій куточок , під час занять на столі не повинно бути нічого , що відволікало б його увагу. Над столом не повинно бути ніяких плакатів і фотографій.
15 . Уникайте по можливості великих скупчень людей. Перебування в магазинах , на ринках і т. п. надає на дитину надмірне збудливу дію .
16 . Оберігайте дитину від перевтоми, оскільки воно призводить до зниження самоконтролю і наростання рухової активності. Не дозволяйте йому подовгу сидіти біля телевізора.
17 . Намагайтеся , щоб дитина висипався. Недолік сну веде до ще більшого погіршення уваги і самоконтролю . До кінця дня дитина може стати некерованим.
18 . Розвивайте у нього усвідомлене гальмування , вчіть контролювати себе. Перед тим, як щось зробити, нехай порахує від 10 до 1 .
19 . Пам’ятайте ! Ваш спокій – найкращий приклад для дитини.
20 . Давайте дитині більше можливості витрачати надлишкову енергію. Корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі – тривалі прогулянки , біг , спортивні заняття. Розвивайте гігієнічні навички , включаючи загартовування . Але не перевтомлюйте дитини.
21 . Виховуйте у дитини інтерес до якого-небудь заняття . Йому важливо відчувати себе вмілим і компетентним у галузі. Кожному треба бути в чомусь « докою ». Завдання батьків – знайти ті заняття , які б « вдавалися » дитині і підвищували його впевненість у собі. Вони будуть « полігоном » для вироблення стратегії успіху. Добре, якщо у вільний час дитина буде зайнятий своїм хобі . Однак не слід перевантажувати дитину заняттями в різних гуртках , особливо в таких , де є значні навантаження на пам’ять і увагу , а також , якщо дитина особливої радості від цих занять не відчуває.
22 . Для дітей необхідні заняття фізкультурою. Найкраще для активних дітей підходять плавання, танці , айкідо , карате. Регулярні заняття сприяють поліпшенню координації рухів , дисциплінують . У активних дітей часто виникають труднощі при заняттях командними видами спорту (футбол , баскетбол) . Небажані заняття травматичними видами спорту (бокс і т. д.). Перед тим як записати дитину в спортивну секцію , батьки повинні поговорити з тренером , розповісти йому про особливості дитини і пояснити , що їх метою є не формування майбутнього чемпіона , а виховання здорової дитини .

/Files/images/0_1957c_f0b5008a_XS.gif

/Files/images/рекомендації батькам-1.jpg

Я серджусь! Що робити?

/Files/images/docx146-1.jpg

1. Десять ключей успешного воспитания (гиперссылка)

2. Десять советов отцам и матерям (гиперссылка)

3. Отец забывает (гиперссылка)

4. Трудности поведения и характера (гиперссылка)

5. Полярное мышление - прямой путь к страданиям (гиперссылка)

6. Адаптация к школе

7. Если ребенок упрямится

8. ДЕСЯТЬ ЗАПОВЕДЕЙ ДЛЯ МАМЫ И ПАПЫ БУДУЩЕГО ПЕРВОКЛАССНИКА

9. Рекомендации родителям будущих первоклассников.

/Files/images/19.gif/Files/images/19.gif/Files/images/19.gif

Кiлькiсть переглядiв: 1061

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.