ПРОГРАМА ШКОЛИ „ЛІДЕР”
Нова суспільно-політична ситуація, в яку вступає наша країна, інноваційні зміни в сучасній системі шкільного виховання висувають нові вимоги до особистості лідера будь-якої формації, зокрема і класного колективу. Лідер – це особистість, яка має авторитет у групі і за якою група визнає право бути організатором діяльності й регулювати стосунки в ній. Школа „Лідер” заснована при Учнівському парламенті, спрямовує свої зусилля саме на розвиток і вдосконалення найкращих комунікативно-організаторських здібностей учнів, які є офіційними і неофіційними лідерами класів та окремих мікрогруп. Така форма роботи дозволяє відстежувати актуальні проблеми, які є в учасників, сприяє усвідомленню ними своїх індивідуально-типологічних особливостей, а також їх ефективному використанню у своїх колективах. Формування успішних лідерів передбачає перенесення здобутих знань і навичок у середовище ровесників, що забезпечує більшу результативність виховної роботи. Школа „Лідер” розрахована на учасників віком 15-17 років.
Мета: вдосконалення лідерських здібностей учнів
Завдання:
· поглиблення знання учнями самих себе, своїх психологічних особливостей, усвідомлення своїх дій і думок, зміцнення позитивних якостей особистості, набуття навичок адекватної поведінки у певних соціальних ситуаціях;
· відпрацювання організаторських та комунікативних здібностей, що характеризують особу лідера групи;
· формування стратегії дій лідерів з перенесення здобутих знань і навичок на актив та весь колектив класу.
Регламент проведення.Програма школи „Лідер” передбачає 9 занять по 1 годині. Заняття проводяться 1 раз на місяць.
Склад групи.Школа розрахована на офіційних (формальних) лідерів класів, обраних старостами, представників Ради школи, та неофіційних (неформальних), виявлених на основі соціометрії. Оптимальна кількість – 10-15 осіб.
Методичні прийоми, що використовуються на заняттях: інформаційне повідомлення, експрес – діагностика, мозковий штурм, тренінгові вправи, рольова гра, бесіда, обговорення, міні – твір, театралізована гра.
Календарно-тематичний план
№ п\п | Тема заняття | Дата проведення | Відповідальний |
1. | Лідер і лідерство · Привітання – знайомство · Вироблення правил роботи групи. · Інформаційні повідомлення „Стилі лідерства” | вересень | Савельєва О.В., педагог-організатор, куратор дитячого самоврядування |
2. | Лідер і лідерство · Експрес – діагностика лідерських здібностей. · Мозковий штурм „Лідер – це...”. · Вправа „Емблема лідерства”. | жовтень | Савельєва О.В., педагог-організатор, куратор дитячого самоврядування Мануйлова М., голова ДО «Дружба» |
3. | Основи лідерства Методика „Аукціон”. | листопад | Мануйлова М., голова ДО «Дружба» |
4. | Основи лідерства · Методика „Імена по батькові” · Методика „Історичні портрети” | грудень | Мануйлова М., голова ДО «Дружба» |
5. | Лідер у тобі · Гра-розминка „Хто я?”. · Вправа „Асоціативний ланцюжок” · Взаємна характеристика „Дзеркало” | січень | Мануйлова М., голова ДО «Дружба» |
6. | Лідер у тобі · Гра – розминка „Оратор”. · Діло гра „Лідер” | лютий | Савельєва О.В., педагог-організатор, куратор дитячого самоврядування Мануйлова., голова ДО «Дружба» |
7. | Лідери – одноліткам · Розгляд проблемних ситуацій · Вправа „Паркан ідей” | березень | Савельєва О.В., педагог-організатор, куратор дитячого самоврядування Мануйлова М., голова ДО «Дружба» |
8. | Лідери – одноліткам Театралізована гра „Турнір предметів” | квітень | Мануйлова М., голова ДО «Дружба» |
9. | Лідер майбутнього · Міні – твір „Яким я буду через 20 років”. · Вправа „Кодекс поведінки лідера”. · Вправа „Баласт”. · Підсумки роботи школи „Лідер” | травень | Савельєва О.В., педагог-організатор, куратор дитячого самоврядування Мануйлова М., голова ДО «Дружба» |